Saturday, January 31

ex Au Pair, 7º mês | MI ☆

and 2015 has started with a...
TRIP! As you remember from my last post, Mike and I were in Brazil for the holidays :) At 2am of January 1st we were already on a plane flying back to the US but, at 8am our flight made a stop in a very warm place - MIAMI!
Miami Beach
South Beach
If you remember from my old posts, I had been to Miami before but Mike hadn't and of course, he loved it!
Nikki Beach
Because our flight back to New York would leave only at 8pm, we had a whole day to enjoy the beaches! We both noticed that even though it was Winter in Miami, the temperature felt hotter than the Southeast Brazilian Summer... Our days in BR were about 110ºF (hot but tropical - which means you don't feel like dying!) and the 85ºF from Miami was just killing us #badhumidity
Anyways, back in the very very cold weather of New York, my first stop was at my ex host family's house to give the Havaianas I brought them from Brazil. That visit turned into staying till 10pm helping Lauren organizing her closets - something I love doing! And a promise to take the 3 "little" ones to the movies on the next day, Saturday. We watched Night at the museum 3, super cool!
I also brought Havaianas for my new not host family... just Noa and Liv didn't get a pair haha I don't even think there are such small Havaianas for their feet =P
My relationship with the new family has just been great! They are amazing people and I already love them all :) The twin babies just turned 5 months and they can't act cuter *-* The 2 "big" ones became very good friends!
Actually, Delilah is my best friend ^^ she reminds me this every minute!! She's 3 now, such a big girl is learning how to do everything on her own, how I love this age =]
Oh, and she started taking Ballet lessons, I took her on her first day, she did an excellent job! She is also taking swimming lessons and she kept the gymnastic classes too #busygirl
Can't forget to talk a bit about Asher, my favorite 6 year-old boy, so sweet but energetic that loves sports, especially baseball... we got to know each other better this month with all these snow days we had in January.
I have a New Beetle, right? A very small car (not so good during the Winter)...
But the car I drive for my new family is triple size of mine that I needed a lesson on how to drive it Lol The good thing is that this family is so nice that depending in how badly the weather is or is going to be on the next day, they don't mind of me sleeping over at their house as I had to do twice already.
Snow days remind me of school... 
My College classes have started and I had to miss 2 classes because of snow, (one of them because of a fake blizzard!) I mean not only I missed but the whole class did because the school was just closed haha To be a full-time student you must take 12 credits per semester. I know it's Winter but the Spring session runs from Jan-May and this Spring I chose the 4 classes you can see in this image. Because I'm studying at a Community College, the courses usually last 2 years and you only get an associate degree. I'm taking classes towards the same degree I already have from Brazil, Childhood Education. If you'd like me talking more deep about College stuff, please leave me a comment and I'll do it next post, ok?! I was able to find classes to take and keep working to save some money for my wedding (which is booked) and of course, for some trips I'd like to take this year! The first one I took a weekend before my classes had started. The original plan was to go with Duda to Nashville but because of school, I ended up going to visit my friend Joara in Detroit, Michigan.
There's no much to do there because it isn't a touristic place. 
Also because I only spent from Saturday noon to Sunday a couple hour after noon... short time, bad weather... Joara  couldn't drive her host family's car so we counted with Alana's help, she is Joara's best friend over there, also an Au Pair. We visited Belle Isle, an island between MI and Canada... and we drove around Downtown. Saturday night, Joara took me to their favorite bar called Fifth, a fun place! Sunday my flight from Spirit airlines got cancelled and I had a big disappointment of having to book another one (not from Spirit!) on the last minute to get home. #weliveandlearn
Can you believe Alana's sister is Letícia's friend?! This world is actually so small! You remember Letícia, right? She was in Minnesota for her 1st au pair year and became Duda's best friend... Well, now she's in Dobbs Ferry, half our from me and it looks like Duda is getting jealous because I'll get to hang out with Lê during her 2nd year au pair =D We already did!! Today, we had lunch at my favorite Brazilian restaurant, Chalanas, in Mt. Vernon... Then, we visited the famous Castle on the Hudson in Tarrytown, a place where some Brazilian celebrities stay to reporter for a well-known magazine, CARAS.
Castelo de CARAS
After that, we did our nails - Letícia's first time at a nail salon in America =0 Then, right before I dropped her off we stopped at the gym, New York Sports Club, where I used to be a member while an Au Pair... I signed up again and hopefully Lê will do too! She invited me to go watch the big fight between Anderson Silva vs Nick Diaz but Mike was coming from Pennsylvania and was too tired to go out... We watched Anderson's victory from Mike's Mom's house, while I was doing my hair haha 
Last but not least... my Mom's birthday was in January so here comes my best wishes for another year of happiness, health and love - I love you Mom!
Feliz Aniversário Mãe - Te Amo 

30 comments :

  1. Own como os pequenos são lindos <3
    E preciso falar (de novo rs) como é fofo o carinho que as kids tem por vc :3
    Das duas famílias :) E como disse pra vc é tudo mérito da pessoa maravilhosa que você é e da excelente profissional tbm :)

    E ebaaa, boa volta as aulas pra você \o/ Aqui começou tbm :( #AFisicameOdeia hahaha
    Eu dormi antes da luta, mas fiquei sabendo por aqui da vitoria hahahaha

    E feliz Aniversário para sua mãe \o/ Muitas e muitas felicidadeees :D

    E sabe algo que pensei, que você poderia falar sobre coisas de casamento sabe, dicas de coisas que vê por ai e é diferente daqui sabe .. rs #Felizdemaisporvocês <3

    Beijos Beijos
    Fiquem com Deus :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. eu nao sei pq mas imaginei q vc iria vir aqui comentar rs aiiiii vc é super super querida Bru!!! (sdd dos nossos audios, mas a correria neh - comecou pra valer, pra nós 2!!) Menina, eu quase conheci a Suh ontem... acho q a Lê viu a luta com ela.. elas ja estão até estudando juntas =] obrigada pelo carinho e pode deixar q qdo as ferias de verão chegar e eu começar a ver e preparar coisitas para o casório eu venho aqui compartilhar! Bjokas, ótimo Domingo! (hj é dia de Superbowl aqui!)

      Delete
    2. Own sua fofaa rs Saudade tbm hahaha E agora começou mesmo rs rs
      E se precisar de ajuda, mesmo eu aqui, pode contar comigo <3
      E que legal rs A Suh é uma fofa :3
      E acredita que o Carlos já preparou tudo aqui? Vários litros de coca-zero e pringles para assistir ao Superbowl rs Mas certeza que por aii é absurdamente mais legal hahaha Aproveitem por ele tbm :DDD
      Bom domingo pra vcs tbm <3 Bjos Bjos

      Delete
    3. Nossa q legal q vcs mesmo no BR avo acompanhar o game! E o halftime com a Katy Perry, claro =] Bjbj

      Delete
  2. Hey Gih!! How are you?! Good to know everything is going well. xD Love your trips stories!!!
    Each month is a new goal. o//
    Bye... Hope hear from you soon! ;*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Fer.. I'm doing good, thx, you? I visited your blog today.. love your time with your love... Yes, let's plan one together! Do you have an American phone number yet? if so, email me it so I can text you my wish travel list for 2015! Bjokas

      Delete
  3. oii Gi!!
    que pena que deu problema com o voo da spirit :\ pra mim tinha dado tudo certo, mas como tu disse ne, vivendo e aprendendo hehe
    e esses snows days ai... chatinho ne? por mim ja podia ser spring haha mas sei que vai passar rapido.
    que otimo que tu e a le finalmente conseguiram sair! tava na hora ja de ela ir aproveitar um pouco de NY ne? vou dizer pra ela me mandar foto das unhas hahaha
    e tu vai fazer um post sobre a trip pro brasil? espero que sim!! lol
    beijos, boa semana!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sim Duda.. as vezes não tem jeito, a sorte não ta do lado.. ela estava com vc! (sobre o voo da spirit rs) ahh eu ja nem ligo sobre o snow day ja q eu trabalho o dia todo anyways! hehe ai a Lê é uma querida.. vamos nos divertir mto ainda juntas! Sobre o BR está atualizado no ultimo post =] Bjokas

      Delete
  4. Oi Gi! Adorei as fotos e o seu mês super animado (como sempre)! Feliz aniversário pra sua mamãe! Tudo de melhor no mundo pra ela! :)
    Beijão

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oie.. ahh brigada flor! td de bom pra vc tb =] Bjokinha

      Delete
  5. Gi,
    I'm glad that you and Mike enjoyed a few hours in Miami, stay at airport for that long, not cool at all.
    I've never realize that "Castelo da CARAS" is so close... Hahaha
    I'm also glad to know that you like your new (host) family!!!
    I'm sure you going to enjoy Nashville too, even it didn't work this time... Nashville it might be amazing (My wishlist of places to go :D) - Now let's wait to read about Duda's adventure in Nashville :D
    Bjos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Tha.. we were just texting on whatsapp! yeah, I can't wait to go to Nashville too... and to a destination with you =] You should go check the Castle out.. it's really beautiful! Bjokas

      Delete
  6. A viagem parece ter sido espetacular!!!
    Adorei as fotos!

    Já estou a seguir! Bjxxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. bem-vinda ao blog Isy.. posto todo ultimo dia do mês, Bjoka

      Delete
  7. Giii, tudo bem??
    Deixa eu ver se eu entendi rs..
    Você é Nanny agora? E cuida de quantas crianças, 4?
    Beijoos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi Lê, nao sou nanny pq aqui o povo considera "nanny" aquela babá q mora na casa da família.. "live-in nanny" eu sou babysitter mesmo, moro na casa da mãe do meu noivo Mike e vou todos os dias trabalhar de babá pra uma família de 4 kids q não é a minha ex host family (q tinha 5 kids) - eu sou estudante, o visto não me deixa achar outro tipo de job.. se vc quiser ver um 'resuminho' é só clicar lá em cima nas páginas PROCESS e GISELLA. Bjokas e boa sorte no seu processo!

      Delete
  8. Hi Gi!
    OMG, So many things! I can't wait to visit as much places as I can haha
    Let me ask you something.. You were an au Pair and continued living in US as a Nanny?

    Good luck with everything!
    :**

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ana.. yeah travel is also my thing! Yep, I was an Au Pair for 2 years (w the same family, 5 kids) Now, I'm in the US as a student and I babysit (for another family) to make some money =] Good Luck you too! Bjoka

      Delete
  9. OI GISELLA!!!!
    EU VOLTEI :DDDD
    confesso que não li esse seu post, mas lerei todos os atrasados com calma e tempo :D
    Muito feliz por você *-*

    Beeeijo
    http://realidade-auperiana.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  10. Meu amor, look at you.. growing into the person we always talked about, so long ago. Going to college, working so hard, exploring this country, ooo and how I can ever forget.. taking me to your wonderful country! (which I absolutely loved) Im so proud of you. Keep doing great okay? and ill always be here to help you. Love you gi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awww fofinho, thanks for your support in ever decision I've taken... I'm so glad you enjoyed Brazil and I can't wait for us to go again! Bjoka, love you too!

      Delete
  11. Oi Gi!!!
    Awnnnn que lindos seus babies!!! Uma gracinha!!! *---* Mas quem eu mais gostei foi da menina mais velha, por que ela faz Ballet!!!! Hahaha! Brincadeira...
    Fala mais sobre o College sim!!!
    Gi, tendo seu diploma do Brasil, você não poderia partir logo para uma pós? Eu gostaria muito de fazer uma pós ou um mestrado na minha área fora do Brasil! Falando nisso, estou amando seus posts em inglês! Está me ajudando muito... espero que um dia eu consiga escrever um post inteiro em inglês assim como você!!!
    Obrigada pelas visitinhas lá no blog!
    Beijinhos!!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi Thamy! sim, a Dee ta amando as aulinhas de balé e eu sempre lembro de vc.. eu queria mto voltar a fazer, talvez em Set. Sobre o college, entao ta, vou falando rs E nao, meu diploma de pedagogia do BR nao serve aqui pra dar aulas e nem pra começar um mestrado de cara (NAO existe pós-graduaçao aqui! eu fiz no brasil e tento traduzir, explicar o q é e ninguem entende rs) As faculs aqui duram 2 anos (undergraduate) e dai mais 2 anos - se quiser - (graduate) q seria como se tivesse fazendo uma "pós" pq as matérias são mais focadas no degree sabe.. enfim, vou tentar explicar no proximo post mais sobre isso... E sobre vc vir pra fazer um mestrado, tem q preparar o bolso e estudar mto inglês pra tirar mais q 100 no TOEFL (coisa q eu ainda n consegui).. Com certeza seus posts serão em inglês em breve sim!! Bjokas ate mais

      Delete
  12. Gi! I really enjoy to see your achievements and adventures. Next month I'll be w you!! Yayy :) xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Can't wait for you to come Jess!! See you here soon =] Bjoka

      Delete
  13. Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!

    vim aqui te dizer...

    I HAVE A MATCH!!!!!!!

    Na verdade ja tive match dia 24 de fevereiro, mas na correria nem deu tempo de vir contar hehe
    Embarco dia 19/04 e vou pra NJ =)
    é isso, só pra contar mesmo, to muito feliz...no blog eu expliquei certinho como foi o match =)

    xoxo
    may

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi May... mas é LOGICO que eu ja sabia do seu match!!! parabens, fiquei e estou super feliz por ter encontrado algo do jeitinho q estava procurando =] com certeza te visitarei no treinamento! Bjokasss

      Delete
  14. Oi Gisella!

    Estou tentando ler seus posts atrasados (do tempo que eu fiquei longe do blog) aos poucos!
    Acabei de ler esse e o da viagem para o Brasil. É bacana que você esteja escrevendo sempre em inglês, se torna mais acessível para seus amigos/família aí nos states e ajuda nós aqui a treinar o inglês, mas apesar de ser uma leitura fácil/descontraída as vezes dá uma preguiça de ler em inglês! :p ler seu post sobre o Brasil em português foi mais fácil! haha
    Adorando suas novas 'aventuras'!
    Beijão (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi! haha é, se a gente não tem o costume de ler em inglês, fica chapinho mesmo.. mas logo vc pega o costume =] Ahhhh postei um video em inglês no youtube quinta passada... vou divulgar aqui no blog no post de marco.. Bjokas e q bom q esta se atualizando por aqui.. fico feliz q gosta!

      Delete